Co wypada wiedzieć przed delegowaniem pracownika

Jeżeli musimy delegować swoich pracowników do innych państw członkowskich Unii Europejskiej musimy znać prawa jakie nas obowiązują. O ile wyjazd jest tylko kilku dniowy nie stanowi on większego kłopotu dla pracodawcy. Jeśli jednak praca jaką miałby pełnić pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy jakie będą nas obowiązywać. Ważnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych i kontrole firm ich zatrudniających. Te oraz inne przepisy powinny być znane każdemu który potrzebuje wysłać pracownika do pracy zagranicę. Jeżeli jednak wszelkie regulacje prawne nie są nam znane lub nie jesteśmy ich pewni powinno się zaczerpnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje lub seminaria które są planowane przez: dyrektywa wdrożeniowa Dzięki temu uzyskamy odpowiednią dla nas wiedzę z zakresu delegowania, jaka ułatwi nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z istotnymi informacjami zaleca się dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.